sunnuntai 21. lokakuuta 2012

"Great Team"

Lauantaina ATT:llä oli Tsekin maajoukkueagiliitaja Eva Lacnakovan koulutus. Olin nähnyt hänet torstain möllikisoissa Ziki-shelttinsä kanssa ja odotin koulutusta innolla, sillä Evan ohjaustyyli poikkesi aika lailla suomalaisen jäyheän rauhallisesta ohjaustyylistä. Ziki oli lauantainakin mukana hallilla söpöilemässä. :) Eva oli oikein sympaattinen ja jaksoi kehua meitä kaikkia, jopa minua, vaikka tuo meno videolta katsottuna ei taaskaan kovin mieltänostattavalta näytä. Tosi kivaa oli, ja koska treeniaikaa oli kokonaiset kaksi tuntia ja treenaajia vain neljä, ehdimme tekemään paljon.

Aluksi rakensimme radan, joka sai meidät pyörittelemään päitämme. Eva kuitenkin sanoi, että nämä ovat treenit, ei haittaa, jos ei onnistu eikä koko rataa ole välttämättä edes tarkoitus tehdä.
 
Lämmittelyksi teimme ratapätkän 1-5, jossa tosin este 2 oli käännetty takaakierrettävästä suoraan ylitettäväksi. Otin Peppille kutsulähdön kaukaa putken takaa, sillä suora linjahan noilta hypyiltä putkelle oli.
 

 
Tämän jälkeen teimme hieman varioidun pätkän, en olisi ikinä uskonut, että ehdin tuonne putken jälkeiselle hypylle. Aikamoista kipitystähän tuo on... :) Tämä on meidän toinen yritys, ekalla kerrallakin olin kyllä ajoissa putken jälkeisellä hypyllä, mutta Peppi vaan katsoi minua ja tuli luokseni eikä hypännyt estettä. Eva sanoi, että en olisi voinut tehdä mitään toisin, Peppi on vain niin kiinni minun kädessäni ja sieltä tulevissa nameissa. Hän ehdotti, että heittäisin pallon, jonka sisällä herkku olisi. Täytyy sitä kokeilla tai sitten opettaa se targetti... Tai ottaa molemmat systeemit käyttöön, nythän olen tosiaan syöttänyt sille nakkia vaan kädestäni...
 
Sitten olikin jo tauon paikka. Toisella kierroksella pääsimme tekemään esteitä 4-7. Se sujui suht hyvin, kun vaan tajusin ottaa oikealla kädellä Peppin tuolta takaakierrolta vastaan.

 
Jatkoimme estevälillä 7-9. Olin ensin keppien jälkeen oikealla, putkien puolella, mutta se ei onnistunut. Eva kehotti menemään toiselle puolelle ja ottamaan Peppin haltuun. Sehän meiltä sujuu, kun Peppi on kädessäni niin kiinni. :D Eva sanoikin, että joissakin tilanteissa pystyn hyödyntämään sitä, kuten tässä.

 
Sitten yhdistimme nämä pätkät eli teimme esteet 4-9.

 
Eva sanoi, että olemme hyvä tiimi. :) Ja että meidän ainoa ongelmamme on tuo, että minä olen Peppille palkan lähde, mistä syystä se on niin kiinni minussa. Tosi kiltisti sanottu, varsinkin kun katsoo tuota räpellystäni videolta. Luulin, että olisin jo oppinut sujuvuutta, koska menomme tuntuu paljon sujuvammalta kuin joskus muinoin, mutta ei...
 
Lopulta teimme koko radan. Tässä meidän, keskeytyksineen kaikkineen. Minähän tietysti unohdin tuon 9-putken jälkeen, että minne rata jatkui. Ja kun eka kerran tein hypyt 10-14, muistin vasta juuri ennen kutakin hyppyä, että mihin suuntaan pitikään mennä. Väsymyksen piikkiin tuokin nyt meni, mutta kyllä minä yleisesti olen niin tavattoman huono keskittymään koko rataan. Ai niin, tuli tästä mieleeni, että Eva sanoi vielä lopuksi, että me olemme tosi hyvä tiimi ja minä ohjaan tosi hyvin, että olen paljon parempi kuin uskonkaan. Niin varmaan. ;) Mutta tässä siis meidän "ratasuoritus".
 
Oli kyllä kiva päivä ja oli taas ihanaa, miten jotkut asiat menivät perille, kun joku uusi ihminen niistä sanoo. Katjahan on minulle tuota irtaantumisasiaa ja targettia toitottanut ties miten kauan, mutta nyt sen vasta tajusin. Ja nyt sille jotain teen! Varsinkin kun sitä todella tarvitaan ensi viikonlopun hyppytekniikkakoulutuksessa.

1 kommentti:

  1. Beautiful! :D Voi te olette loistavia, usko vaan! Ihana katsoa noita videoita.

    VastaaPoista