perjantai 14. lokakuuta 2011

Kutsuja ja välistävetoja

...saimme Peppin kanssa eilen agilitytunnilta kotiläksyksi.

Jos kutsulähtö on jotain muuta kuin suora kutsu yhden esteen takaa, Peppi tapaa kiertää esteen. Niin nytkin, kun jätin lähtöön Peppin vinoon seuraavan esteen sijainnin takia. Onnistui tuo siten, että itse olin ekassa esteessä melkein kiinni niin, että otin Peppin suoraan vastaan. Jos olin itse menosuuntaan päin ja vähän kauempana, sieltä ei Peppi hypännyt vaan kiersi. Harjoitusta vaan!

Radalla oli kolme hyppyestettä rinnakkain niin, että ensin ne tehtiin takaakiertoina ja toisesta suunnasta välistävetoina. Väistävedot eivät menneet kovin sujuvasti. Peppi kyllä lukee minua hyvin, mutta minä olin sijoittuneena väärin. Lopulta kun otin ensimmäiseen esteeseen vekin enkä pitänyt turhan kiirettä vaan kuljin ikäänkuin Peppin perässä, homma toimi oikein hyvin. Mutta harjoitella pitää tätäkin!

Sitten ne hyvin menneet asiat. Niitä oli monta! :) Nuo kolmen esteen takaakierrot menivät joka kerralla tosi upeasti. Samaten Peppi meni kepit tosi hyvin. Kepeissä oli avoin keppikulma, mikä on kuulemma koirille paljon vaikeampi kuin pimeä kulma, mutta hyvin Peppi sen haki. Minusta Peppille kyllä tuo avoin kulma on helpompi, enkä minä ole edes osannut ajatella, että sen pitäisi olla jotenkin vaikea. Hyvä niin! Kontaktitkin menivät tosi hyvin, paitsi kerran. Keinu meni ensin liian vauhdikkaasti, mutta minun pitää siinä vaan muistaa käskyttää vähän rauhallisemmin. Putket Peppi haki hyvin kauempaakin. Viimeisenä esteenä oli putken jälkeen hyppy, jonka toiselle puolelle olin jo ehtinyt. Tavallaan tuo oli siis kutsu, mutta siinä Peppillä ei ollut mitään vaikeuksia. Oli radalla myös pakkovalssi ja yksi sokkarikin, ja nekin menivät meiltä tosi hienosti. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti