perjantai 9. syyskuuta 2011

ATT ATT ATT ATT ATT ATT ATT ATT ATT ATT

Sain ryhmäpaikan ATT:ltä. Jee! Kouluttajana ryhmässä toimii Katja Nieminen, jonka tunnen entuudestaan. Jee! Kaiken lisäksi pääsin kilpailevien ryhmään. Jee!
Eilen oli ensimmäiset treenit. Huh, kylläpä Katja laittoi minut juoksemaan. Ensin tehtiin rataa ja Katja katsoi, miten meillä sujuu. Kepeissä Peppi on epävarma, joten päätin ensin kokeilla pelkästään niitä. Peppi hieman oikaisi lopussa, joten lisäsimme sinne pari ohjuria. Sitten tehtiin rata, joka oli vauhdikas. Kepit kuitenkin sujuivat hyvin ohjureiden avulla, mutta keppitreeniä tarvitsemme lisää, jotta pääsemme eroon lopuistakin ohjureista ja jotta voin ohjata Peppiä molemmilta puolilta. Nyt se on epävarmempi, jos olen vasemmalla puolella. Kontaktit ovat Katjan mielestä meillä ihan toimivat. Sitten kuulemma vien Peppin liian pitkälle esteelle, kun minun pitäisi ohjata sitä kauempaa ja luottaa, että se kyllä suorittaa esteen. Tiedän… Harjoittelin sitä radan kaarevalla putki – hyppy – hyppy – putki yhdistelmällä. Sehän rupesi jo sujumaan! Ja minun matkani väheni huomattavasti. Kaukaa ohjaamisen harjoittelun sain myös kotitehtäväksi. Voin tehdä kaarevan radan ja laittaa päähän herkkukupin. Sitten minun pitäisi pikku hiljaa pystyä kasvattamaan välimatkaa. Lopulta voin tehdä hypyistä ympyrän ja seistä itse keskellä. ;)
Radan jälkeen harjoittelimme edestäleikkausta. Se oli todella vaikeaa, koska Peppi on niin nopea. Olin aina väärässä paikassa tai, jos olin oikeassa paikassa, niin ohjaava käteni näytti väärään suuntaan. Lopulta (ehkä noin 15 toiston jälkeen) sain sen onnistumaan. Työvoitto! Katja ehdotti, että kokeilisin vielä uudestaan, kun olin saanut sen kerran onnistumaan. Minä nimenomaan halusin lopettaa onnistumiseen. :)
Katja halusi vielä, että kokeilemme rengasta, kun se on erilainen millä olemme harjoitelleet. Kerran Peppi hyppäsi sivusta, mutta hyvin se sen renkaaksi tunnisti.
Olipa kiva tunti. Opin paljon ja kivointa oli, kun Katja sanoi, että ihan oikeassa ryhmässä olemme. :) :) :) Kunhan saamme kepit kuntoon, niin voimme mennä kisaamaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti