tiistai 25. maaliskuuta 2014

"Ota löysin rantein, älä jännitä"

Viime lauantaina tehtiin taas uusi autoonahtautumisen maailmanennätys. Tällä kertaa 5 ihmisen, 7 koiran, lampaan ja discopallojen voimin. :) Matka vei Ylöjärvelle koiratanssikisoihin.

HTM oli ensin ja starttasimme Iitan kanssa eka kertaa voittajaluokassa. Onneksi sentään olimme luokkamme ensimmäisiä. ;) Kehääntutustumisessa Iitaa kiinnosti taas kaikki muu paitsi positiot. :D Itse kisasuorituksessa se oli heti kuitenkin kartalla ja tiesi mitä tehdään. On se veikeä tyyppi. Itse sen sijaan olin alussa vähän pihalla ja myöhästyin yhdestä positionvaihdosta. Tässä se harjoittelemattomuus siis näkyi. Arpajaispositiossa Iita nyt tosiaan vähän arpoi. Sen silmät menivät vasemmalle, oikealle ja vasemmalle, ja sitten se päätti tulla mun oikealle puolelle. :D Lopun seuruut ja etenkin sivuaskeleet eivät menneet hyvin, mutta kelpo suoritus kuitenkin, kun ei yhtään oltu harjoiteltu. En kuitenkaan voinut uskoa tuloksia, kun ne tulivat seinälle: saimme sertin! Omasta mielestäni tuollainen suoritus ei voi olla lähelläkään voittajaluokan sertin arvoista suoritusta, mutta näin nyt tällä kertaa... Tavoitteenani oli vain tulos, jotta saamme osallistumisoikeuden SM-kisoihin, ja senhän tosiaan saimme. :)

Marita Packalén: Tekninen laatu 42 + 44 = 86, taiteellinen vaikutelma 40 + 42 = 82, yhteensä 168 p.
Johanna Saariluoma: Pari tanssahteli omassa kuplassaan täsmällisesti halki ohjelman. Hyviä temponvaihteluja. Miettisin vielä suuntia ja esittämistä, jotta yleisö pääsee paremmin osalliseksi parin valloittavasta kokonaisuudesta. Tunnollinen koira. Tekninen laatu 39 + 41 = 80, taitellinen vaikutelma 41 + 37 = 78, yhteensä 158 p.
Mari Väänänen: Ohjaajan liikkumisesta jäi hieman varovainen olo. Tarkkaa työtä. :) Tekninen laatu 45 + 45 = 90, taiteellinen vaikutelma 40 + 41 = 81, yhteensä 171 p.
Kokonaispisteet 85,33 + 80,33 = 165,66 

Tuo Johannan "Pari tanssahteli omassa kuplassaan" oli kyllä ihan paras kommentti. :) Mietin meinaan loppusuoralla, että mä olen vaan herkeämättä tuijottanut Iitaa ja se mua kahden minuutin ajan. Kiva että se näkyi ja tuollainen kuplaolo mulla Iitan kanssa tanssiessa aina on. :)

Sitten freestyleen, jossa olin Peppin kanssa avoimessa luokassa. En oikeastaan olisi halunnut mennä kisaamaan ollenkaan, kun viime kisoissa Peppi oli niin stressaantunut. Koska kisat eivät olleet täynnä enkä siis saanut osallistumismaksua takaisin, päätin mennä kokeilemaan. Ainahan voisi keskeyttää, jos tuntuu kovin tukalalta. 

Kehääntutustumiset on aina vähän ongelmallisia. Peppi vaan hermostuu, kun se joutuu olemaan niin lähellä monia nopeasti liikkuvia koiria. Kehään on kuitenkin pakko mennä, jotta Peppi ei sitten kisasuorituksessa ihmettele sitä. Lämmittelyt sujuivat hyvin kuten myös odottelu kehän laidalla ennen omaa suoritusta. Ohjelmassa kaikki meni niinkuin pitikin alkupuolen ristiaskelia lukuunottamatta. Tuli siellä taaksepäinpujottelun jälkeen yksi pieni törmäyskin. Mutta eipä paljon paremmin olisi voinut mennä! Olin ihan hirmu ylpeä Peppistä! Sen katseesta näki, että se oli rauhallinen, ja käytöksestä, ettei se ollut yhtään stressaantunut. Se on siis mahdollista! Mä luulen, että avain tähän oli se, että mä itse olin rauhallinen. Kun kerran olin valmis jopa keskeyttämään, niin ei ollut mitään menetettävää. Mun mielentilahan vaikuttaa Peppiin ihan suoraan. Taas se tuli todistettua, mutta kerrankin positiivisella tavalla.


Marita Packalén: Tekninen laatu 38 + 40 = 78, taiteellinen vaikutelma 42 + 40 = 82, yhteensä 160 p.
Johanna Saariluoma: Perusliikkeillä rakennettu sujuva ohjelma, jossa hyvää ohjaajan liikkumista ja koiralla hyvä kontakti. Teknistä vaikeutta voisi luokkaan nähden olla vielä enemmän. Tekninen laatu 36 + 42 = 78, taiteellinen viakutelma 41 + 39 = 80, yhteensä 158 p.
Mari Väänänen: Alku lähti kovin tahmeasti liikkeelle. Koiran asenne parani loppua kohti kuitenkin kivasti. Pidän tästä ohjelmasta kovasti, tänään olisin toivonut enemmän potkua.Tekninen laatu 40 + 39 = 79, taiteellinen vaikutelma 39 + 42 = 81, yhteensä 160 p.
Kokonaispisteet 78,33 + 81 = 159,33 ja sijoitus 5/8.

Meidän ohjelma tosiaan on tuollaista perusliiketasoa, joten jos pisteitä mielii saada, niin pitäisi jotain vaikeutta lisätä koreografiaan. Tällä kertaa myös tuo oma rentouteni näytti jopa laiskuudelta (ryhti ja kädet välillä aivan kauheat), mutta ei haittaa, ensi kerralla sitten. Tavoite täyttyi tässäkin suorituksessa kirkkaasti eikä pisteillä ollut minulle mitään merkitystä. Päivän paras anti oli Peppin rauhallinen katse läpi ohjelman.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti