torstai 19. tammikuuta 2012

Agiliitoa

Kuukauden joulutauon jälkeen agitreenit jatkuivat jälleen. Toki olisin voinut omalla vuorolla voinut käydä itsenäisesti harjoittelemassa, mutta tuli pidettyä taukoa. Ja ei tauosta näköjään haittaa ainakaan ollut. :) Peppi meni kaikki tosi hyvin: kepit, alastulokontaktit, renkaan, ihan kaikki! Kaikki virheet tulivat minun ohjauksistani, niinkuin yleensäkin. En mitään pahoja mokia kuitenkaan tehnyt, takaakierto ja sylkkäri olivat vähän ruosteessa, mutta hyvin nekin sitten onnistuivat. Rata ei kuitenkaan ollut ihan helppo, siinä oli mm. paljon täyskäännöksiä, mutta hyvin sain ne ennakoitua. Peppin ollessa putkessa minun täytyy kyllä muistaa viestittää Peppille enemmän, missä päin minä olen, kun se tulee putkesta ulos. Erityisen tyytyväinen olen omaan ohjaukseeni kepeillä. Kepit olivat putken jälkeen ja osasin mennä Peppiä tarpeeksi vastaan (en siis liikaa tai liian vähän) ja käskytin selkeästi ja ajoissa. Puomilla annoin "koske"-käskyn ajoissa ja Peppi pysähtyi tosi hienosti oikeaan kohtaan. Rengaskin onnistui ongelmitta. Aika mahtavaa!

Odotellessa harjoittelimme koiratanssiohjelmamme liikkeitä. Muut liikkeet sujuivat ihan ongelmitta paitsi perusseuraaminen ja peruuttaminen. Peruuttamisen hajoaminen ei tullut yllätyksenä, mutta mihin Peppin seuraamistaito on kadonut? Se käveli melkein metrin päässä! Täytyy todella palauttaa sitä Peppin mieleen. Ja täytyy miettiä, josko jättäisin peruuttamisen vielä toistaiseksi ohjelmasta pois, en varmaan ehdi saada sitä Peppille niin varmaksi, että se onnistuisi möllikisoissa. Muuten minulla on jo paljon varmempi olo ohjelmamme suhteen kuin viikko sitten.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti